یك متخصص تغذیه گفت: «سیر» به دلیل داشتن مواد سیتوكمیكال موجب سلامتی استخوان‌ها می‌شود و از بروز بیماری‌ های التهاب ‌مــفـاصل جلوگیری می‌كند.

این متخصص تغذیه در گفتگو با فارس افزود: ‌سیر‌‌ ، خواص بسیار زیادی دارد اما برخی از افراد به دلیل داشتن بوی بد، كمتر آن را مصرف می‌كنند.

وی گفت: پختن «سیر» بوی آن را كاهش می‌دهد و اگر سیر ‌به طور مداوم در رژیم غذایی مصرف شود، موجب تأمین ویتامین‌های مهم بدن می‌شود. سیر خام حاوی مقدار زیادی فیبر است كه مقداری از فیبر موجود سیر در اثر پخته شدن از بین می‌رود.

مسوول كمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران اضافه كرد: «سیر» سرشار از پتاسیم است كه موجب سلامتی قلب می‌شود. فیبر حاوی سیتوكمیكال‌هایی است كه تاثیر مهمی در سلامت بدن برعهده دارد.

بزرگمهر گفت: «سیر» در تنظیم فشار خون بسیار مؤثر است و افرادی كه فشار خون بالا دارند اگر به طور مداوم سیر مصرف كنند، فشار خون آنها به تعادل می‌رسد.

وی افزود: «سیر» موجب كاهش چربی‌های نامطلوب خون می‌شود، از بروز سكته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌كند و در حفظ سلامت قلب بسیار مؤثر است. «سیر» به دلیل داشتن مواد سیتوكمیكال موجب سلامتی استخوان‌ها می‌شو‌د و از بروز بیماری‌های التهاب مفاصل جلوگیری می‌كند. اگر «سیر» ‌به صورت ترشی مصرف شود، ویتامین C و خواص آن از بین نمی‌رود.

مسوول كمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران اضافه كرد: مصرف «سیر» موجب لاغری افراد نمی‌شود. هیچ ماده غذایی به تنهایی موجب لاغری نمی‌شود و مواد كم‌كالری باید جانشین مواد پر‌كالری شود.

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 29 فروردین 1389    | توسط: مسعود (شیطونک)    | طبقه بندی: دانستنی ها،     | نظرات()